Tag Archives: צניחת רצפת האגן

צניחת רצפת האגן

נשים רבות סובלות מצניחת רצפת האגן במהלך חייהן ומהתופעות הנלוות לכך

צניחת רצפת האגן הינה תופעה טבעית אשר מתרחשת בעיקר בנשים לאחר היריון ונשים מעל גיל 40. בעיה זו נובעת מהיחלשות שרירי רצפת האגן, אשר מתרחשת באופן טבעי עם הזמן אולם התהליך מוחש בעת הלידה ובייחוד אם האישה עברה לידה וגינלית. בלידות מסוג זה אנו רואים פגיעה חמורה בשרירים, אשר עלולה להוביל אף להיקרעותם, והיא דורשת לעיתים קרובות תפרים ופיזיותרפיה בכדי לתקן את המצב.

צניחת רצפת האגן גורמת לתופעות המשפיעות על חיי היומיום של הסובלים ממנה

לשרירי רצפת האגן חשיבות בהחזקת איברי רצפת האגן כגון הרחם, הרקטום ושלפוחית השתן, ולכן ברפואת נשים רואים בעיות באיברים אלו עם צניחת רצפת האגן. אחת הבעיות הנפוצות ביותר הינה דליפת שתן, אשר יכולה לנבוע מפגיעה בסוגרים של שלפוחית השתן התלויים בשרירי רצפת האגן, מיקום לא נכון של הרחם לאחר לידה הלוחץ על שלפוחית השתן ועוד.

רפואת הנשים כיום מציעה מגוון רחב ביותר של טיפולים לבעיה

כיום, אין סיבה להמשיך ולסבול במידה ואת סובלת מצניחת רצפת האגן. טיפולים בבעיה זו נעים בין טיפולים שמרניים המתרכזים בשינוי אורחות חיים, טיפולים תרופתיים ואף טיפולים ניתוחיים אשר מטרתם לחזק את שרירי רצפת האגן וכן להחזיר את האיברים למקומם הטבעי, ואף לחזק אותם ואת מיקומם ובכך למנוע את הישנות הבעיה.
מלבד הטיפולים שנועדו לפתור את בעיית צניחת רצפת האגן, אנו רואים טיפולים נלווים אשר מסייעים בהתמודדות עם תופעות הלוואי כגון טיפולים כנגד בריחת שתן, טיפולים למניעת עצירות וכדומה.

ישנן דרכים בהן ניתן למנוע את צניחת רצפת האגן או לצמצם את הפגיעה בגינה

המודעות בנוגע לצניחת רצפת האגן וחשיבותה ברפואת נשים הולכת ועולה עם הזמן, כאשר נשים בריאות רבות חוששות מפגיעה זו בהמשך חייהן. ישנם תרגילים אשר נועדו לחזק את שרירי רצפת האגן, ואשר יכולים לסייע למנוע את צניחתם מבעוד מועד. תרגילים אלו מומלצים לא רק לנשים אשר כבר סובלות מצניחת רצפת האגן, אלא גם לנשים בריאות אשר רוצות להימנע מהבעיה בהמשך, ובייחוד לנשים בהריון אשר רוצות להתכונן ללידה.