Tag Archives: כיצד ניתן לטפל בדיכאון ללא תרופות

כיצד ניתן לטפל בדיכאון ללא תרופות

בחירת פלסטיקאי מוצלח
כיצד ניתן לטפל בדיכאון ללא תרופות

כיצד ניתן לטפל בדיכאון ללא תרופות

נדמה כי טיפול בדיכאון יכול להיות משוכה גבוהה מאוד שלא ניתן לעבור באופן עצמאי. לא תמיד ברור מתי זה דיכאון שגרתי שיכול להיעלם עם שוקולד וגלידה, כמו למשל כשמפוטרים ממקום העבודה, או שמדובר בדיכאון רציני ואולי אף קליני. זה הזמן להבין איך אפשר לטפל בדיכאון גם בלי תרופות.

אחד הרגעים הכי קשים לכל אחד

כל אחד יכול לסבול מדיכאון וכבר שמענו בתקשורת על אנשים שלכאורה היה להם הכול, שחקנים מפורסמים וזמרים גדולים, שסבלו מדיכאון ולעתים אף התאבדו בגללו. הטיפול בדיכאון הוא אחד התחומים הכי קשים ומסקרנים של תחום הפסיכיאטריה וטיפול התנהגותי ולכן חשוב להגיע אליו בגמישות הרי המצב יכול להשתנות מאוד בין אדם לאדם. חשוב לזכור כי הדיכאון יכול להגיע בגלל מצבים שונים ושגרת חייו של האדם יכולה להיות שונה מאוד כמו גם התמיכה בו מהסביבה.

לא רוצים תרופות

יש הרבה אנשים ש נרתעים מאוד משימוש בתרופות באופן כללי ומעדיפים תמיד טיפולים טבעיים יותר, לא כל שכן כאשר מדובר על תרופות נגד דיכאון שיכולות להיות חזקות במיוחד ויש שאומרים אפיו  ממכרות. טיפול בכדורים יכול להכניס את המטופל למחשבה עמוקה יותר שהוא חולה והוא בעיה מה שגם יכול להחמיר את המצב בחלק מהמקרים. מה עושים? ניתן לטפל בלי כדורים וזה בדיוק מה שכל אחד צריך להכיר.

איך מטפלים בלי תרופות?

טיפול בדיכאון ללא תרופות יכול להיות רק באמצעות שיחה או באמצעות הבנת גורמי הדיכאון וניסיון לפתור אותם. פעמים רבות הדיכאון היא למעשה תחושה עמוקה של עצב שקשה מאוד להסביר אפילו על ידי אותו אדם שלא מבין בעצמו, ולכן חשוב להבין את האני הפנימי של אותו מטופל ולנסות להבי כיצד ניתן לפתור אותם. כך למשל ייתכן כי הדיכאון נובע מדימוי עצמי נמוך מאוד או מכישלון בדבר מסוים שהביא תקווה רבה לאותו אדם למשך שנים, משבר פיננסי וכולה. כשמבינים מדוע נגרם הדיכאון לעבור טיפולים פסיכולוגיים שישפרו את המצב.

האם תמיד זה טוב?

לא תמיד ניתן להתעלם מהטיפול התרופתי אם אמת רוצים להגיע להצלחה בטיפול. בעיקר כאשר יש דיכאון חמור במיוחד, דיכאון שפוגע בשגרתו של המטופל או נטיות אובדניות, לא כדאי לפסול את האפשרות של תרופות