Tag Archives: כיצד לשמור על המערכת החיסונית בגיל השלישי

כיצד ניתן לחזק את המערכת החיסונית בגיל השלישי?

חיזוק של המערכת החיסונית חייב לעמוד בראש סדר העדיפויות של גברים ונשים בגיל השלישי. במאמר הבא נסביר איך עושים את זה בצורה נכונה ולמה מומלץ לפנות אל גריאטר מומחה בכל מקרה של דילמה

הדרך לחזק את המערכת החיסונית בגיל השלישי מתחילה בתפריט תזונתי מומלץ. בשביל לחזק טבעית את המערכת החיסונית ולסייע לגוף להתמודד עם מחלות שעלולות לגרום נזקים בלתי הפיכים לגברים ונשים בגיל השלישי, כדאי לדוגמא לאכול בצורה מגוונת את כל הוויטמינים: גם אלו שיש בפירות וירקות בכל הצבעים וגם אלו שנמצאים ספציפית בחלבונים ודגנים.

החשיבות של תזונה נכונה

למזונות כמו בצל ושום נודעה השפעה חיובית מאוד על המערכת החיסונית בכל גיל, אולם היא הופכת להיות קריטית במיוחד אצל מבוגרים. במקביל, מומלץ לשתות כ-10 כוסות מים לפחות ביום ולצמצם לגמרי צריכת משקאות מסוכרים, מוגזים ואלכוהול.

איזו פעילות גופנית מומלצת לחיזוק המערכת החיסונית?

לא רבים יודעים שקיים קשר בין המלצות של גריאטר לבין פעילות ספורטיבית. כך לדוגמא המון סוגים שונים של פעילות גופנית יכולים לא רק לתרום לשיפור באיכות החיים מבחינת מניעת כאבי גב ושיפור בטווח התנועה, אלא גם לחזק את המערכת החיסונית:

  • דגש העיקרי הוא על פעילות אירובית מתונה כגון הליכה או רכיבה על אופניים
  • בשלב הראשון, רצוי לבנות תכנית אימונים 
  • בשלב השני, מתאימים את אופי הפעילות ליכולות ומקשיבים לגוף כדי למנוע עומס
  • בסוף משלבים פעילות אירובית מומלצת וכמובן פיזיותרפיה

איזה תוספי תזונה כדאי לקחת?

אי אפשר לענות על השאלה כיצד ניתן לחזק את המערכת החיסונית בגיל השלישי בלי להזכיר תוספי תזונה. הבעיה היא שרבים מאיתנו נוטים לבחור את תוספי התזונה שלהם רק לפי המלצות של חברים ומשפחה, בעוד בפועל הכי חשוב לערב איש מקצוע שמתמחה בזה. כאן בדיוק נכנס לתמונה התפקיד של גריאטר והתייעצות איתו יכולה לחסוך לנו גם כסף וגם בעיות בריאותיות מיותרות.

שיחת הכנה מוקדמת

תוספי תזונה בוחרים רק לאחר שיחת הכנה עם גריאטר מומלץ ומנוסה. צריך לדוגמא להביא בחשבון את המצב הרפואי הקיים, את הרקע הגנטי ואת המצב הבריאותי הקודם. בגיל השלישי, מומלץ לבחור תוספי תזונה שמעניקים לנו ערך מוסף אך גם משתלבים עם התפריט הקולינרי הרגיל. אם נעשה את זה נכון, נוכל ליהנות מהיתרונות של תוספי התזונה ולמנוע תופעות לוואי לא רצויות.

חובה לחזק את המערכת החיסונית

אפשר ואפילו חובה לחזק את המערכת החיסונית בגיל השלישי. זה מתחיל בתזונה, ממשיך עם הרגל לבצע פעילות גופנית מתונה וכולל גם התייעצות לגבי תוספי תזונה.